lauantai 4. elokuuta 2012

Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin...

...ei sentään ranta-Rolexeja, mojitoja, palanutta nahkaa ja moskiittoja,  mutta kyllä oli ihanaa olla lomalla <3

Vietettiin 5 vrk täysihoidolla kylpylä-hotelli Päiväkummussa, Karjalohjalla. Uitiin, uitiin ja vielä vähän uitiin, mutta jäi meille sentään vähän aikaa muuhunkin. Ainakin syömiseen. Tuntui, että syödä sai ihan koko ajan, eli nälkä ei tällä lomalla päässyt yllättämään :D

Tällaisessa talossa majoituimme. Huone oli sellainen mukava perushuone, jossa oli parvi, jonka esikoinen valtasi tietenkin itselleen. Naapurusto oli varsin rauhallinen, eli saimme kyllä siltä osin nukuttua kaikki yömme oikeen vaan hyvin.

Aina, kun keli oli nätti, söimme ravintolan terassilla. Tunnelma oli ihanan rauhallinen ja lämmin aurinko kruunasi olon ihan kymppiin. Oli ihanaa mennä valmiiseen pöytään kerta toisensa jälkeen. Ei tiskiä, ei ruoanlaittoa. Sai vain nauttia :)

Ensimmäisenä lomapäivänä keskityttiin uimiseen, sillä sitä lapset olivat eniten odottaneet. Seuraavana päivänä tehtiin retki Fiskarsiin. Siellä oli niin kesyjä sorsia, että niitä pystyi melkein silittämään.

Sorsien ihastelun jälkeen me keskityttiin siihen olennaisempaan, eli Petris chocolate roomin etsimiseen.
Mahdollisesti siinä kävi niin, että saatoin ihan vaan vähän maistella, että minkälaista suklaatarjontaa Fiskarsissa on. Kun sehän voi olla ihan erilaista, kuin mitä täällä meilläpäin, eikö?

Kyllä me sitten vähän muutakin osteltiin, kuin vain suklaata. Käytiin Iittalan Outletissa, josta tehtiin muutama löytö lapsille ja lisäksi mukaan tarttui käsityö-kojusta paistinlasta, voiveitsi ja saippuaa niin kotiin, kuin vähän tuliaisiksikin.
Lapset kirmasivat innoissaan leikkipaikalla, josta ei touhu ja puuha loppunut kesken. Perheen äitikin viihtyi oikein hyvin. Varsinkin koruliikkeessä. Harmi, että ne korut piti hinnan vuoksi kuitenkin jättää sinne liikkeeseen. En siis usko, että niitä olisi saanut ihan vain kauniisti pyytämällä itselleen :D

Päivän aikana käytiin myös vähän soutelemassa järvessä. Painotus sanalla vähän, sillä nuorimmainen oli aivan kauhuissaan, eikä hän siis oikein nauttinut veneessä olemisesta. Mutta pääasia, että vähän päästiin soutelemaa. Käytiin myös kylpylässä pluttaamassa ja kovin kivaa oli :)

Illalla kävin vielä uittamassa koiria. Myös "naapurin" koira tuli pluttaamaan ja koirat nautti elämästään kyllä niin täysillä, kuin mitä vaan voi. Illalla uni maistui niin ihmisille, kuin koirillekin.

Seuraavan päivän aloitin reippaana vesijumpalla. Jotta ei siis ihan vaan löysäilyä koko loma ollut!

Jumpan jälkeen lähdin esikoisen kanssa Lohjalle. Ettekä varmaan arvaa, että mietä siellä tehtiin...siitä lisää seuraavassa postauksessa ;)

Kävin myös tutustumassa Piiamarillaan, joka on ihana "lahjapuoti" Päiväkummun alueella. Puodissa myytiin kaikkea ihanaa, pientä ja kaunista. Juuri sellaista, mitä haluaisin PALJON.

Tyydyin kuitenkin ostamaan vain jotakin pientä. Ostin pussillisen helmiä, jotta tytöt voivat tehdä itselleen koruja ja esikoiselle ostin söpön laukkukorun, joka oli "ihan hänen näköisensä".

Pohdin tässä nyt kovasti, että onko mun ihan pakko tunnustaa ihan kaikki? *viheltelee*

Koska aamulla olin ollut reippaana jumpassa, oli päivällä aika rentoutua. Osallistuin rentoutukseen, jonka kesto oli reilut puolisen tuntia. Kyllähän siinä ihan hyvään ja rentoon fiilikseen pääsi, eli ihan mukavaa se oli.

Tehtiin vielä iltapäivällä retki Kikan kotieläintilalle. Itse olin lähinnä innoissani siitä, että näkisin Laaman, mutta muksuille kaikki läimet taisivat olla ihan yhtä ihania. Tosin possut eivät kovasti kiehtoneet, koska niiden haju oli melkoisen...mitenkä sen nyt sanoisi...vahva :D

Vuohi

Lammas

Alpakka

Aasi

Lehmiä

Hevonen

Possut

Ja niin siinä sitten kävi, että kamerasta loppui akku juuri silloin, kun olin ottamassa kuvaa laamasta. Höh. Onneksi kännykällä sai jonkinnäköisiä kuvia. Mutta niitä ei olla otettu vielä ulos, joten te saatte nyt olla ilman laaman kuvaa :)

Kotieläintilareissun jälkeen suuntasimme taas uimaan kylpylään. Keskimmäisen rohkeus kasvoi ihan selvästi päivä päivältä ja se meillä oikeastaan oli ideanakin. Käydä jopa päivä uimassa, jotta se vesi tulee pienille tutummaksi. On meillä kotosallakin meri, jossa käydään, mutta se on senvertaa kylmempää vettä, jottei pienet siellä niin viihdy.

Iltasella kävin taas uittamassa koirat ja vielä ennen nukkumaanmenoa tytöt tekivät söpöt rannekorut <3

Seuraava aamu oli aikalailla kiireinen, koska me nukuttiin pommiin. Koko poppoo heräsi vasta klo 9:10, joka tarkoitti siis sitä, että aamiaistarjoilu loppuisi 20 min kuluttua. Tuli hippasen kiirus :D

Aamupäivällä käytiin kokeilemassa kankaanpainantaa ja tuloksena oli kolme kaunista kassia ja penaalia. Nuo penaalit olivat itseasiassa ihan huiput, sillä jostakin kumman syystä pikkutytöille on elämääkin suurempi ongelma jakaa yhden penaalin sisältö. Nyt on molemmilla pikkutytöillä omat penaalit ja kävin ostamassa niihin molempiin vielä omat värikynätkin. Josko säästyisimme edes muutamalta turhalta riidalta? :D

Iltapäivällä käytiin lähikaupassa ja nappasin matkanvarrelta muutaman kuvan. Ehkä voisi turvallisemminkin ajaa, kuin toinen käsi ratissa, toinen kamerassa ja kolmas vaihdekepillä...vai miten se meni? Mutta eipä siellä juuri muita autoilijoita ollut, joten köröttelin kahtakymppiä jotta sain pari kuvaa räpsittyä :D

Kauppareissun jälkeen kävin isompien tyttöjen kanssa uimassa ja iskä jäi pienemmän kanssa hotellille. Pienin loukkasi kätensä siten, ettei sen kanssa uiminen ollut hyväksi, mutta oli heillä onneksi ollut iskän kanssa kivaa kahdestaankin :)

Iltasella osallistuin Piiamarillan korukurssille. Se oli ehkä virhe.

Kurssi itsessään oli OIKEIN kiva ja ihana ja siellä oli siis ihan mielettömän kivaa. Mutta siitä se sitten taas lähti. Ja sille tielle jäätiin. Saattoi siis ehkä, ihan vaan vahingossa käydä semmoinen yksi pieni juttu. Saatoin näet ehkä vähäsen hurahtaa. Mutta ihan vähän vaan. Hupsis...tuo viimeinen lause ei tainnut olla ihan totta :D

Tuossa aiemmin puhuin jo siitä kaiken tunnustamisesta. Etten siis tiedä onko aivan pakko tunnustaa ihan kaikkea? Esimerkiksi sitä, että kyllä sinne Piiamarillan putiikkiin lopulta aika monta euroa kului. Ja että nyt on kotona melkoinen korutarvikearsenaali...jota olen itseasiassa käynyt täydentämässä jo lisää täällä kotopuolessakin. Ja ehkä saatoin tuossa jo soitella yhdelle kaverilleni, joka myös tekee koruja, että pitäisiköhän meidän tehdä Piiamarillaan tilausta. Mutta tilauksen koosta en aio puhua, koska ei se nyt voi niin mennä, että AIVAN KAIKKI on pakko kertoa :D

Illalla vein koirat taas järveen polskimaan kera naapurin koirakaverin.

Seuraavana päivänä reippailin taas jo heti aamusta allasjumppaan. Jumpan jälkeen esikoinen teki oman untiennätyksensä, 200 metriä. Ja kyllä kuule riemua riitti sitten sillä saralla :D

Seuraavana oli vuorossa olympialaiset, joihin tietenkin osallistuttiin. Hauskaa oli ja kaikille lapsillekin jäi hyvä mieli, koska kaikki palkittiin. Semmoinen pikku sivuhuomautus tähän nyt vielä kuitenkin, että se joukkua, jossa minä ja nuorin olimme, VOITTI. Ihan vaan tälleen ohimennen ajattelin siitä mainita :D :D

Olympialaisten jälkeen keskimmäinen ja esikoinen pääsi pitämään hauskaa vesipeuhujen merkeissä. Altaalla oli siis kivoja leikkejä ohjattuna. Vesipeuhujen jälkeen esikoisella alkoi vielä tekniikkaopetus, jonne hän jäi ihan yksinään.
Samaan aikaan pienet lähtivät pihalle katuliitutaiteilemaan ja taiteilun jälkeen kävimme vähän vakoilemassa iskää salilla :)

Iltapäivällä käytiin ottamassa muutama erä minigolffia. Lapsilla taisi olla kyllä vähän omanlaisensa säännöt, mutta kivaa oli kaikilla ja se oli pääasia!

Lopuksi käytiin vielä vähän leikkipuistossa tekemässä parit hiekkakakut.

Iltasella lähdettiin koko porukka rantaan. Koira hyppi ihan innoissaan laiturilta veteen useamman kertaa. Ja mitä koirat edellä...

...sitä lapset perässä :D

Jotta sillälailla! :D

Seuraava päivä olikin sitten viimeinen lomapäivä. Nautittiin vielä viimeistä kertaa valmista aamiaista ja sen jälkeen mentiin taas esikoisen kanssa altaalle. Minä jumppaan ja esikoinen leikkimään.

Jumpan jälkeen lapset menivät isänsä kanssa kuuntelemaan satuja ja piirtämään ja minä menin huoneeseen pakkaamaan.

Ennen lähtöä menimme vielä rantaan leikkimään vesileikkejä ja uittamaan koirat. Ja sitten lähdimme kaupan kautta (iso kasa matkaherkkuja) kotiin.

Kyllä oli ihana loma. Nautittiin aivat täysillä. Nyt on hyvä palata taas arkeen <3